• Potrzebujesz pomocy napisz: e-mail: pomoc@fundacjaart.pl

    lub poradnia@fundacjaart.pl

    Możesz również zadzwonić: 885 55 22 22

  • Menu

    „Powiedz o TYM Komuś” podsumowanie kampanii

    W dniach od 4 do 31.12.2017 trwała kampania „Powiedz o TYM komuś” skierowana do osób doświadczających przemocy.  Zależało nam na tym, aby kampania dotarła do jak największej liczby osób, aby była bodźcem do powiedzenia o problemie. Pierwszy krok wyjścia z przemocy to „Powiedzieć O TYM komuś”. O „TYM” czyli o: upokorzeniu, bólu, strachu, bezsilności, braku wiary we własne siły i wartość, poczuciu osamotnienia. Ofiara często nie wychodzi sama z domu lub czas jej wyjść jest kontrolowany, sprawdzane są miejsca jej pobytu. Często nie wie gdzie się zwrócić, poza policją i ośrodkiem pomocy społecznej nie przychodzą jej do głowy inne miejsca. Nasza kampania skupia się przede wszystkim na zachęceniu ofiar do zrobienia pierwszego kroku i powiedzenia o tym, czego doświadczają bo od tego zaczyna się zmiana. Kampanie: radiowa, facebookowa oraz informacyjna na portalach Fundacji, będą miały zasięg ogólnopolski. Spoty wyświetlane będą w warszawskich środkach komunikacji miejskiej: tramwajach, autobusach, SKM-ce. ze statystyk, które otrzymaliśmy kampania dotarła do 500tys. osób.– mówi Agnieszka Tobota

    Drugą ważną kwestią było zapoznanie ofiar i świadków z listą dostępnych miejsc, telefonów, poradni mailowych służących pomocą ofiarom i świadkom przemocy. Służyły temu  Dni Otwarte „Powiedz O TYM komuś” w Rodzinnej Klubokawiarni Praskiej – konkretne wsparcie dla mieszkańców Warszawy i okolic w postaci dyżuru: prawnika, psychologa, pedagoga, pracowników i wolontariuszy Fundacji A.R.T.  Z pomocy skorzystało 80 osób (pomoc podczas dni otwartych oraz poprzez korespondencję z poradnią e-mailową oraz na FB)

    Do realizacji spotu zaprosiliśmy modelkę i kobietę przedsiębiorczą – Ilonę Adamską, która zgadzając się na udział w kampanii mówiła, ze przede wszystkim chce łamać stereotypy, że przemoc dotyczy tylko rodzin patologicznych. Zwracała uwagę na ważny przekaz kampanii, że wykorzystywanie, bicie, krzywdzenie osób bliskich jest przestępstwem, tak samo jak przemoc wobec obcych nam osób

    O opinie dotyczące potrzeby podobnych kampanii zapytaliśmy Trenera Biznesu oraz Ratownika Medycznego.

    Pracując na codzień z ludźmi na sali szkoleniowej tworzymy pewien rodzaj więzi rozwojowej. Dzięki otwartemu podejściu, skupieniu się na poszukiwaniu najbardziej efektywnych rozwiązań często dotykamy sfer bardzo osobistych. Szczególnie w projektach związanych z zarządzaniem stresem, wypaleniem zawodowym uczestnicy czują potrzebę przegadania swoich osobistych dylematów. Ten pierwszy krok – głośne powiedzenie ”mam problem i potrzebuje pomocy” jest najtrudniejszy ale i i najważniejszy. Jako specjalista w swojej dziedzinie często stoję w obliczu wyzwań przekraczających moją wiedzę jednak dzięki temu, że jako Grupa Fundamenti współpracujemy z Fundacją A.R.T. mogę zapewnić fachowe wsparcie. „Powiedz o tym komuś”  to kampania dla osób w potrzebiepodsumowała  Monika Skibińska.

    Jako Ratownik Medyczny spotykam się z konsekwencjami przemocy znacznie częściej niż bym sobie tego życzył. Nie rozumiem i nie akceptuję tego zjawiska. Nie rozumiem i nie akceptuję przemocy wobec dzieci. W pracy zachowuję profesjonalizm – nie wolno mi oceniać, nie wolno mi osądzać. I to w tym jest chyba najtrudniejsze.Ariel Szczotok Centrum Medyczne Fundamenti.

  • Aktualności

    Młodzi ART-yści- osatni przystanek szkolenie z pierwszej pomocy

    Fundacja A.R.T. razem z Fundacją Miejsce Kreatywne w latach 2016-2018 realizuje projekt „Młodzi ART.-yści”. Projekt jest współfinansowany przez [...]

    „Seniorzy wiele warci”- projekt aktywizujący Seniorów.

    Projekt „Seniorzy wiele warci” to wspólny projekt Fundacji A.R.T.  i Caritas Diecezji Warszawsko-Praskiej, adresowany do zamieszkujących na [...]

    Młodzi ART-yści edycja 2018

    Fundacja A.R.T. razem z Fundacją Miejsce Kreatywne w latach 2016-2018 realizuje projekt „Młodzi ART.-yści”. Projekt jest współfinansowany przez [...]

    SHE DAY czyli dni świadomej firmy i bezpiecznego pracownika

    Na zlecenie Grupy Żywiec realizowaliśmy eventy profilaktyczne, które miały zwrócić uwagę na zdrowe życie i bezpieczeństwo w miejscu pracy, bo [...]